Monday, 25 April 2011

andainya dia tahu...

 
  Assalamualaikum wbt.. Andainya lelaki tahu..   Apabila seorang perempuan jatuh cinta,   lelaki itu tidak semestinya punya segalanya   tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.    Andainya lelaki tahu..  Apabila seorang perempuan itu mengal...irkan air mata,  itu bukan bermakna dia lemah,  tetapi dia sedang mencari kekuatan  untuk terus tabah menyintai lelaki itu..    Andainya lelaki tahu..  Apabila seorang perempuan marah,  memang dia tidak mampu mengawal perasaannya  tapi percayalah, itulah maknanya  dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu..    Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh.  Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang,  semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku..    Andainya lelaki tahu..  Apabila perempuan bercakap banyak,  dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas,  tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat..    Andainya lelaki tahu..  Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah,  itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya,  tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik,  bukan untuk dirinya,  tetapi untuk masa depan anda..    Andai lelaki tahu..  Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda,  bukan bermakna dia tidak sayang..  tetapi dia terlalu sayangkan anda  dan masih menganggap anda anak kecil  yang masih memerlukan sepenuh perhatian..    Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya,  anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi.  Naluri keibuannya sangat kuat.  Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda..    Andai lelaki tahu..  Apabila perempuan merajuk,  jangan kata dia mengada-ngada.  Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit  atau hadiah sedozen,  tetapi cukup dengan perhatian  yang boleh buat perempuan rasa dihargai..    Andai lelaki tahu..  Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’,  itu tidak bermaksud dia tidak menyintai  tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya,  bukan hanya hadir dari kata-kata  tetapi juga melalui bahasa tubuhnya..    Andai lelaki tahu..  Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu,  dia benar-benar maksudkannya.  Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata..    Andai lelaki tahu..  Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu,  jangan percaya kata-katanya  kerana dia hanya mahu menguji kamu.  Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya.  Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya..    Selagi dia dengan kamu, percayalah,  walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya  tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik..    Andai lelaki tahu..  Apabila perempuan menjadi degil,  dia bukan bermaksud untuk menjadi degil  tapi dia mahu melihat  sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya..    Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut.  Andai kena caranya,  jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat..    Andai lelaki tahu..  Apabila perempuan berkata,  “tolong tinggalkan saya!”,  dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya.,  Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja..    Apabila dia kembali tenang,  percayalah dia akan mencari anda semula.  Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda.  Perempuan sukar untuk mengawal perasaan.  Dia terlalu emosional..  Tapi dialah yang paling menyayangi anda  dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.    Andai lelaki tahu..  Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu  dengan perbezaan yang tersendiri.  Tetapi sekiranya mereka saling memahami,  mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan.    Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali.  Di sebalik air matanya,  tersimpan seribu satu kekuatan  yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya.    Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah  tapi dia punya kekuatan tersendiri  yang bisa menggoncang dunia  dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya.    Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda  kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja  tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyokong anda  dan membuatkan hidup anda lebih sempurna.    

Sunday, 17 April 2011

sikap aq..

herm..mesti kowang nak taw di sebalik nama dan diri aq kan..??aq nie sebenarnye gila2 cikit..nmpak jer mcm ayu gitu..tapi lau aq da knal owang tu..hurm..phm2 la..tak abes cerita lau aq nk karang..

selain itu,aq nie tak suke memasak sbenaqnye..tak suke bkan tak reti k..istilah yang bebeza amat sekali..masak mang aq ske n cekap aq gtaw kowang..tapi aq tak minat..aq lebey minat kpd mengemas..he3..buktinyer..dalam setahun aq akan kemas bilik aq dan ubahsuai bilik dalam 6, 7, 8 kali camtu r..siap soh bapak aq blikan cat lagi..he3..cat plak setown tu dalam 2 or 3 kali la..tukar2 wane..taw tak bab pe aq wat camtu??sebab aq tak suke tgk stu bende tu statik..lau bley aq nak ubh satu rumah aq nie..haaha..tapi pnat kot bila nak kmas tu..bilik aq tak pelah..kcik jer..kcik la sangat..
tengss tu my parents sebab sudi mengangkat almari,katil,meja tulis aq..n your supot tu..hahaha..lau tak de spot mak bapak aq tak tawla..mungkin aq da terlantar kat ospital sebab angkat benda berat sorang2..ptah tulang aq..hu3..

memasak..macam2 aq bley masak..masak air,masak nasik,greng telor...he3..bsic je tu..yang tu lau tak reti jangan jadi orang la aq habaq p..mak2 yang sedang cari menantu tu bleyla..hahaha..aq stat reti msk masa aq darjah 4..tu pon masa bulan posa..my mom ajq..mak aq ckap lau kita tak reti msak t laki kita lari..bab aq tak nak laki aq larila aq blajaq tu sumer..hahaha..kpda bkal laki aq..harap kamu apreciate k..bersusah payah aq menimba ilmu untuk pakar dalam masakan..stat tu la aq tak minat masak..sebabnye aq tak minatla..bkan pyh o malas..bab mak aq asek dok masak jer..ak de ruang utk aq masak..jadik aq tukang makanla..hahaha..lau nak masak aq tak ley ade orang len kat dapor..aq nk aq sowang jer yang ade kat dapor..spya senang aq nk campak pp lam kuali tu..hahaha..lagi satu aq kekok kot lau orang len tgk aq masak..t masak yang setengah jam jadik 2 jam lak..

lagii..aq nie seorang planing..lau aq dok kat kolah tyme lapang sikit msti aq akan planing nak wat pp..mang selalu aq yang plan pon..selalu tyme cutila aq plan nk p kelah ker tmpat peranginan ker..waahhh..tempat peranginan..takla berangin sgt..macam panas je pon aq rse..kadang2 tu aq plan nk wat study grop..tapi sume plan yang wat mesty menjadi lau membe aq yang plan mesty tak menjadi..sejak tu la aq jadi planer..hahaha..kpda kowang yang pnah mengalami hal yang mcm tu bley la contact aq..t aq setle kn..hahaha..bjet macam aq nie pkar la plak..

sekiannnn..
p/s: nila aq..lau tak suke aq da pas nie..its orite..aq terime jer...hahahaha

Friday, 15 April 2011

ISI HATI...hahaha

aku mula jatuh hati kepadamu,
setelah kau kata cinta padaku,
masing2 punya perasaan,
akhirnya kita bersama,
pertama kali kita bersua bertentang mata,
terasa ada kini antara kita,
c/o 
 kau senyum padaku,
kau bisikkan cintamu,
kau kata baby,i love you,
kau cairkan hatiku....ohhh
bahagia, ku rasa,
disaat kita berdua bersama,
memandang bulan terang,
menyaksi bintang2,
kau seru aku lah pelangi cintamu..