Friday, 23 December 2011

‎5 PERKARA TERPENTING YANG PERLU SAYA & ANDA KETAHUI

Solat Subuh ► Wajah yang Cantik
Solat Zohor ► Duit yang Banyak
Solat Asar ► Kesihatan yang Baik
Solat Maghrib ► Anak2 yang Cerdik dan Berjaya
Solat Isyak ► Tidur yang Nyenyak tanpa gangguan



Kata Nabi Muhammad S.A.W :

Barangsiapa yang tinggalkan solat subuh tiadalah padanya nur di wajah
Barangsiapa yang tinggalkan solat zohor tiadalah padanya rezeki yang berkat
Barangsiapa yang tinggalkan solat asar tiadalah padanya kekuatan badan
Barangsiapa yang tinggalkan solat maghrib tiadalah padanya anak2 yg bermanfaat
Barangsiapa yang tinggalkan solat isyak tiadalah padanya tidur yg nyenyak

Thursday, 22 December 2011

HIDUP INI UNTUK SIAPA??

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM
..assalamualaikum..

hidup ni ibarat roda yang sedang berputar,
putaran yang berputar tak pernah dan tak akan berhenti,
melainkan tibanya saat IZRAIL memanggil..


pernahkah terfikir hati ini, 
bahwa maut hadir tanpa sebarang tanda..
sanggupkah kita mati di saat dosa masih bergunung??
amal yang di bawa hanya sebesar hama..
sanggupkah kita bertemu KHALID dalam keadaan yang sebegini..??


YA RABB..
banyak sungguh dosa ku padaMU..
janganlah ENGKAU tarik nyawa ku di saat aku masih terleka mengingatiMU,
disaat amal ku tidak mencukupi,


YA ALLAH..
selamatkanlah aku bersama ahli keluargaku dari segala musibah di dunia dan di akhirat..


# manusia sering leka dan alpa tak lupa juga aku..setiap kesalahan ada balasan tapi sebelum terlambat bek kita bertaubat kan??

Wednesday, 21 December 2011

KENANGAN TIME SEKOLAH ???

Bismillahirrahmanirrahim..
..assalamualaikum..

sekarang aq dah tak bergelar lagi pelajar sekolah mahupun penolong ketua pelajar..bukan nak bangga ngn status tue..tapi aq rasa terlalu menyesal yang teramat sgt sebab aq pegang jawatan tuh..aq rasa aq tak jalankan tanggungjawab aq tuh dengan sebaik mungkin..memang setiap manusia tak pernah melakukan kesilapan..tapi bg aq jawatan dan bebanan tanggungjawab tu la yang dah mengajar aq erti keberanian dalam membuat sebarang keputusan..terutama dalam menegur budak2 nakal, bercakap depan khalayak ramai tyme perhimpunan, tyme jadi bidan terjun utk jadi pengerusi majlis sbb pengawas tu tak hadir n macam2 lagi..bab budak nakal nie bukan senang nak buat dowg nie dengar kata, ikot nasihat kita..susah..smpai nges2 la aq dibuatnya..tapi aq tetap tabah..yeke?? yela kot..hahaha

tapi tu la aq terkilan sebab aq tak dapat nak buat semua orang dengar kata n jadi baik..sp la aq kan..aq tak de kuasa yang dapat mengubah pelajar2 yang teramat paling sangat nakal..laula aq ada kuasa mcm sailormoon * betol ke eja mcm tuh??ikotla..asal ada bunyi..kan aq bleh menentang kejahatan mcm ultramen lawan raksaksa, batman lawan lelaki kelawar, superman lawan ape ehh??ntahla..ppe pon lau ada sume tuh kan mesty polis tak pyh lagi nak wat kja yang sesungguhnya menyesakkan kepala hotak nie..kes jenayah dapat di turunkan kadarnya..ekonomi bertambah stabil..masalah politik pon dapat diatasi.. perasuah pon dapat ditangkap ngn mudah..guna alat pengesan mcm doraemon punya tuh..pastu guna pintu ke mana shj then tertangkapla penjenayah tu..jap..jap..aq nie mcm tersimpang jauh la plak kan..berangan la plk kjenye,..

kalaula aq diberi pluang sekali lg utk menjadi penolong K.P. aq akan buat sebaik mungkin..aq takkan nyusahkan cikgu2 lagi utk memikirkan hal2 pelajar nakal nie..kesiankan cikgu..mna nak nak ngajar lg..pergi kursus lagi..kna tanda buku pelajar lg..mcm2 kja dowang buat..muliakan haty ckgu..tapi kita??hurmm..kadang nyesal plk bila merungut kat cikgu kja bykla apala..tak patut kan..??

#benda yang lepas tak guna lau kita merungut..tapi sebagai alasan utk kita berubah its ok..