Friday, 30 August 2013

dedicated to someone SPECIAL in my HEART :)


A.S.S.A.L.A.M.U.A.L.A.I.K.U.M

hari nie,
TENGKU PERMAISURI NURUL ZAHIEDA
ingin mengucapkan 
"SELAMAT MENYAMBUT HARI MERDEKA YANG KE-56
*lompat atas katil sambil jerit MERDEKA 56 kali
demanding sangat nak title tu..haha..hengat sesenang mcm makan siput sedut??
aku masih lagi menapak dalam UniSZA.
jadinya xdapatlah menyempurnakan hajat di hati untuk melihat letusan bunga api yang mcam kaler tu..
*tgk dlm insta j..nak tgk panjang siket search kat YOUTUBE..
Beruntunglah kita masih lagi bernafas dalam negara yang AMAN..
*pray for EGYPT, MESIR, SYRIA, PALESTIN dan NEGARA2 ISLAM yang di tindas
semoga mereka AMAN kembali..
aminnn..

>>>>><<<<<

bercerita pasal 'title atau pangkat'??
Soalan :
kenapa nak pangkat besar??
gaji besar??
rumah besar??
kereta besar??

Jawapan :
 bila dah ada semua tu kita akan bahagia..

Persoalannya disini..betulkah bila ada semua ni baru bahagia??ada j orang miskin yang hidup senang dan bahagia bersama keluarga..
BAHAGIA
bukan letaknya pada PANGKAT @ HARTA..
tapi letaknya nun jauh dalam hati..
bila hati bahagia makanya serinya terpancar di wajah dan seterusnya pada perbuatan..

>>>>>>><<<<<<<
 BAHAGIA??
yaaa..sekarang saya memang bahagia..
hari2 yang di lalui penuh senyuman dan ketawa..
harapnya akan terus berpanjangan sebegini hingga akhirnya..

saya bahagia bila awak berada di sisi,
menemani saya dalam setiap detik masa,
sabar melayan karenah saya yang berubah2 perwatakannya,

TERIMA KASIH
wahai pemilik hatiku,
kerana 
mencintaiku,
menyayangiku,
mengasihiku,
seikhlas hatimu..

>>>>><<<<<

<3 DENGARLAH BINTANG HATIKU <3

Mencintai kerana harta,

takkan bawa ke mana,

lama-kelamaan harta akan berkurangan juga..

seperti kisah QARUN yang tenggelam dengan himpunan hartanya..


Mencintai kerana rupa,

xkan indah selamanya,
kerana usia semakin dewasa,
kerana wajah akan dimakan usia,


meskipon mcam SARJAN anak lima

Proffesor xsiap 

mcam ayah sy pon ada 

saya akan tetap menyayangi awak seadanya ^_^

Mencintailah dia seadanya,
kerana kesempurnaan xkan pernah wujud selamanya,
mencintailah dia dengan kekurangannya,
kerana dia manusia biasa yang banyak khilaf dan dosa,

Bersama awak,
saya bahagia
walaupun kekadang mendung menjelma..
tapi tidak mengapa,
kerana hujan akan turun akhirnya..
di sertakan pelangi yang indah di mata,

Bersama awak,
kekurangan saya menjadi lengkap,
walaupun tidak sesempurna seperti kisah dongeng novel cinta,
tapi saya bahagia,
kerana awak di sisi saya..


muka2 bahagia ^_*



TERIMA KASIH PEMILIK HATIKU,
kerana sudi tumpangkan saya yang berat ni dalam hati awak..

lot of love : nazrin_nurul










Thursday, 29 August 2013

KITA SALING MEMERLUKAN ANTARA SATU SAMA LAIN UNTUK MENJADI LENGKAP


BEGITU JUGA SAYA,
“Saya tak perlukan seseorang yang sempurna, tapi cukup untuk bertemu dengan seseorang yang selalu membuat diriku bahagia dan diriku beerti lebih dari sesiapa pun”


Benar, perbezaan itulah yang menyatukan kita.
 Perbezaan itulah juga yang memenangkan kita.
 Perbezaan itu melengkapkan kita. ^-^
 Tidak lain tidak bukan, kerana hati-hati itu telah dikunci dengan satu kunci UKHWAH. Walau besar mana perbezaan pendapat namun kunci itu berjaya menyatupadukan ikatan hati-hati yang dipilih untuk berada di bawah satu bumbung UKHWAH. Kasih Sayang & CInta tidak boleh dipisahkan. Dan kerana itu juga hati yang terjalin berjaya diikat kerananya. Subhanallah, indah sungguh aturan Allah. Menemukan setiap hati yang berbeza asal, berbeza latar belakang, bebeza pemikiran, berbeza tingkah laku, berbeza pengalaman, berbeza dari segala aspek, namun disatukan dengan kunci tersebut. Terselit sebuah hikmah untuk ALLAH bagi sebuah nilai kemesraan yang sungguh tinggi.

:)
Apabila dirimu meminati seseorang, bermohonlah kepada Allah swt agar hatinya akan kamu miliki .  Jika kamu sangat menginginkannya dengan sebenar-benar keinginan , maka bermohonlah dengan sebenar-benar pengharapan .


•♥• ~~~ •♥•
Andai saya adalah tulang rusuk awak yang telah hilang
Saya berharap
Allah kekalkan hubungan ini hingga akhirnya
Supaya awak akan selalu membimbing saya
 Menjadi wanita yang solehah
Yang nantinya akan menjadi bidadari awak di syurga
Kerana saya ingin kita akan disatukan di dunia dan akhirat
~•♥•~•♥•~~•♥•~•♥•~~•♥•~
Andai awak ditakdirkan untuk menjadi ayah buat anak saya
Jadilah ayah yang bisa mendidik anak kita
Agar mereka nanti menjadi anak kebanggaan buat kita di dunia dan akhirat
Iaitu anak yang soleh dan solehah
Yang bisa menjunjung tinggi Agama Allah
~•♥•~•♥•~~•♥•~•♥•~~•♥•~
Andai awak ditakdirkan untuk saya
Saya harap awak boleh menjadi imam buat saya  dan anak kita
Awak boleh menjadi pemimpin yang baik dalam rumah tangga kita
Awak boleh mencintai saya apa adanya
Dan boleh melengkapi kekurangan saya dengan penuh kebijaksanaan
~•♥•~•♥•~~•♥•~•♥•~~•♥•~
Dan andai saya salah
Tegurlah saya dengan kata-kata awak yang penuh dengan kelembutan dan kebijaksanaan
Andai saya marah
Belailah rambut saya dengan penuh kasih sayang awak
Agar marah saya boleh berubah menjadi kelembutan
Andai saya lupa
Ingatkanlah saya dengan penuh kasih sayang
Agar nanti awak tetap menjadi suri tauladan bagi saya dan anak kita
~•♥•~•♥•~~•♥•~•♥•~~•♥•~
Kerana….
Saya hanya mengharapkan imam seperti awak dalam rumah tangga saya
Yang boleh selalu membawa saya ke jalan yang diredhaiNya
Jalan yang menuju syurgaNya bersama diri awak
~♥~ InsyaAllah, aamiin ~♥~



lot of love : n_n

BERI SAYA PELUANG Y_Y




saya yang bersalah bila hati kecilmu terluka,
saya yang bersalah bila awak xlagi percaya pada saya,
saya yang bersalah jika hati kecilmu masih belum bisa menerima,
saya yang bersalah jika awak masih berwasangka,


tapi,
percayala, hanya awak sahaja dalam sangkar hati ini,
percayala, hanya awak sahaja pemilik diri ini,
percayala, hanya nama awak sahaja yang bermain didalam kotak fikiran ini,
percayala, hanya wajah awak yang terbayang di halaman mata ini,

diri ini insan yang banyak melakukan kesalahan padamu,
hati ini yang pernah curang padamu,
nama ini yang pernah melukakan hatimu,
insan ini juga yang pernah merobohkan tembok kepercayaanmu,

saya pohon sangat..berilah peluang terakhir pada saya,
untuk saya buktikan betapa tulusnya cinta,
untuk saya kotakan janji kita yang telah terbina,
untuk merawat kembali hatimu yang terluka,

sayang,
diri ini amat sangat memerlukan awak untuk memimpin saya sampai ke bahtera impian,
diri ini amat sangat memerlukakan awak agar janji kita di realisasikan,


saya lemah tanpa kehadiran awak dalam hidup saya,
saya tak setabah srikandi pahlawan dahulu untuk hidup sendirian tanpa awak,

sayang,
berilah peluang,
untuk saya terus menyayang,





lot of love : n_n

Monday, 26 August 2013

INI KISAH KITA


 

   



seperti kisah dongeng dalam novel cinta, 
setiap cerita punya detik permulaan,
begitu juga dgn kita..
dari kawan kita menjadi sahabat kemudian hadir keserasian..
dan dari keserasian terbit kasih-sayang..
dari situ kita mula mengatur takdir,
mengukir janji sehidup semati,
setiap hari mendatang merupakan babak2 baru dalam kisah cinta kita,
kenangan diukir dgn penuh bahagia,
dan di simpan kemas dlm kotak fikiran..
impian agar kebahagiaan kekal hingga akhirnya,

TAPI,
kita lupa,
rancangan ALLAH itu lebih baik..
yang manis pasti ada pahitnya,
yang suka pasti ada duka,
yang suci pasti ada kotor jua..
langit yang cerah sesekali mendung juga..

kita terpisah jauh,
sy di sini,
awak di sana,
terpisah jauh kita demi mengejar cita-cita,
masing2 membawa haluan yang telah diaturkan,
harap bersatu dipenghujung jalan,
pelbagai ujian kita tempuh,
disitulah kesabaran, kepercayaan dan kesetiaan diuji..
kini,
kita masih di tempat yang sama,
kita yang masih mengayuh bahtera cinta,
kita yang masih belajar mencintai dan dicintai,
belajar menyayangi dan disayangi,

biarlah ustaz sebaik mana pon yg datang,
sy tetap memilih awak,
biarlah dato' sekaya mana pon yg datang,
sy tetap memilih awak..

 DOA
semoga sy adalah tulang rusuk awak yg hilang tu,
semoga ALLAH takdirkan sy adalah jodoh buat awak,
semoga hubungan yg terjalin ini kekal hingga akhirat..

JUJURNYA,
sy lah insan bertuah yang dapat mengenal,mencintai dan disayangi oleh awak..
sy tak mencari yang sempurna tp sy mencari insan yg boleh menerima kekurangan dan kelemahan diri sy..
terima kasih kerana sudi menyayangi mencintai sy seadanya..

lot of love : my_lamborghini